maanantai 30. huhtikuuta 2012

Adenosiinitrifosfaatti vappu

mä täs vietän vappua biologian tunnilla termien "adenosiinitrifosfaattiemäs" ja "fosfolipidikerros" kanssa. Mulla ei kyllä ole aavistustakaan mitä kumpikaan niistä tarkoittaa. Lähinnä se mitä tunnilla teen, luen blogeja, nauran huvittaville sanoille ja tehtäville niinkun esimerkiks "kokkibakteeri" ja "herneen ominaisuudet". 
Korvaamattomia tietoja.


mahtava opus, suosittelen lämpimästi iltalukemiseksi

Mä olisin kyllä tarvinnut enemmän palautuspäiviä viikonlopusta,
että pärjää tälläsen yhteisryyppy juhlan näin maanantaina.
Joillekkin vappu on turhan krääsän ostamista ja kiljumista kaupungilla, joillekkin se on pelkkä kansainvälinen ryyppäysjuhla, joillekkin se on työväenjuhla, joillekkin se on kesän aloitusjuhla ja joillekkin se on vain päivä. Mun isoäidin tapauksessa se on myös nimipäivä ja syntymäpäivä. Onnea MuMMi <3
Mulle se on ehkä kaikkea noista? 
1. Oon aamulla koulussa, lintsaan puolet päivästä, juon liikaa kahvia että vatsa on kipeä ja nukahdan kotiin ruokavälitunnilla. Niinkuin kaikkina muinakin koulupäivinä vuodessa. Juhla siis alkaa arkisesti niinkuin mikä tahansa päivä
2. Sitten kun herään, aurinko paistaa ja tiedän että tänään on juhlat eikä huomenna ole koulua, tulee niin ihana kesäfiilis! Kesän aloitusjuhlat siis mielessä puolen päivän jälkeen
3. Sitten laulan työväen lauluja hiipivässä nousu humalassa ystävien kesken. Työväenjuhla siis  iltapäivästä
4. Tarpeeksi juovuksissa sitä sitten keksii lähteä kaupunkiin jossa sitten päähäsi tungetaan ties mitä paskaa, pupun korvia, serpentiiniä, värejä, lima paska mönjää ja alkoholia. aina siellä vituttaa yhtäpaljon olla mutta aina sinne on pakko lähteä.. Ihan illalla siis kyseessä on krääsä juhla kaupungissa.. ikäväkyllä.. 
5.Lopuksi sitten keskitytään vaan pitämään kaveria pystyssä ja puhdistamaan kenkiä kaverin oksennuksesta. Loppuillasta siis vain virallinen ryyppyjuhla.


Ei se mitään, koska hauskempi juhla tämä on kun pääsiäinen tai veteraanien päivä. Lupa juhlia ja olla pois koulusta ! 
Klara vappen mä jatkan opiskelua










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti